Årsmöte och SMC Weekend 2021

Eftersom årsmötet 2020 ställdes in pga corona flyttas till våren 2021. Vi återkommer med datum.

Styrelsens beslut 20 mars 2020
Styrelsen beslutade vid mötet 20 mars att ställa in SMC Weekend och årsmötet. Utifrån rådande smittorisk går det inte att på ett demokratiskt sätt kunna genomföra detta i Båstad 15-17 maj 2020 och genomföra det i Båstad 2021 istället.

Vi återkommer med program, datum och annat av intresse.

Denna gång går SMC Weekend av stapeln i kända tennisstaden Båstad på västkusten. Där ska vi hålla till på Riviera Strand vilket är i stort sett nybyggt med stora, härliga rum där vi kan vila ut mellan alla olika aktiviteter och en restaurang med bedårande utsikt mot Laholmsbukten.

Båstad och Bjärehalvön
Båstad är beläget allra högst upp i nordvästra Skåne och samhället omges av hav till tre fjärdedelar. Båstad är idag känt som nöjesmetropol och för de internationella tennisturneringarna som spelas varje sommar. Byn har cirka 5 000 bofasta invånare och varje år besöks Bjärehalvön av cirka 1,2 miljoner turister. Runt Båstad finns massor av härliga MC-vägar och distrikten planerar utflykter. Läs mer på hemsidan.

Årsmöte
Årsmötet kommer att hållas på Riviera Strand i Båstad, Skåne.

Årsmöteshandlingar
Kommer du att kunna ladda ner här i god tid innan årsmötet. Verksamhetsberättelsen kommer i MC-Folket. Inför årsmötet kompetteras den med ekonomisk redovisning, revisionsberättelse och motioner

Boende och mat
Hotel Riviera Strand är ett strandhotell beläget vid havet i Båstad och nordvästra Skåne. Redan på 1930-talet byggdes den första versionen av Riviera Strand, ett hotell i art deco-stil. Det är på samma plats som det nya strandhotellet uppförts. Den gamla stilen har inspirerat arkitekturen och de tidstypiska detaljerna från förr hittas i de nya byggnaderna.

Hotellet har 145 moderna rum. Hotellet ligger i en fyrkant runt en fantastisk innergård där vi kan ställa upp hojarna  på. På innergården blir det också en riktigt god middag på fredagskvällen när kockarna ställer upp grillar och fixar högrevsburgare med alla tillbehör på råvaror från Bjärehalvön.

På hotellet finns relaxavdelning med flera olika pooler, bastu och det går även att motionera i gymmet. I omgivningarna finns långa sandstränder, kuperade backar uppför Hallandsåsen och mjuka elupplysta motionsspår genom skogen. Vill du knalla in till centrala Båstad tar det cirka 15 minuter längs strandpromenaden.

Aktiviteter fredag
MC-utflykter, öl -och vinprovning kommer det att bli under helgen. Mer information om detta kommer senare.

Hotellet ligger vackert vid havet!

Några pooler på hotellet för den som inte vill bada i havet

Interiör från ett av hotellrummen

En inbjudande brasa i lobbyn

Välkommen till SMC weekend och hotel Riviera Strand säger  Andreas Andersson,  försäljningsansvarig på Gram Hotels som äger Riviera Strand.