Årsmöte och SMC Weekend 2020

Nu är det dags att boka in SMC weekend!Denna gång kör vi i anrika tennisstaden Båstad på västkusten. Helgen 15-17 maj blir det klackarna i taket med underhållning, byvandring, utflykter, körning på bana, musikquiz, vin- och ölprovning från lokala aktörer. Dessutom håller vi SMC:s årsmöte på lördag 16 maj kl 13.00.

Mellan 15-17 maj är det åter dags att träffas och avnjuta en härlig helg tillsammans. Denna gång går SMC Weekend av stapeln i kända tennisstaden Båstad på västkusten. Där ska vi hålla till på Riviera Strand vilket är i stort sett nybyggt med stora, härliga rum där vi kan vila ut mellan alla olika aktiviteter och en restaurang med bedårande utsikt mot Laholmsbukten. Bokning görs direkt till hotellet.

Tre SMC-distrikt är inblandade i år, nämligen Skåne, Halland och Västra Götaland. SMC Skåne kör på söndagen en kurs på storbana på Ring Knutstorp vilken kan bli en riktigt härlig avslutning på hela helgen. SMC Västra Götaland har fixat platser till tjejdagen på Falkenbergs motorbana på lördagen. Där kan du välja om du vill köra förmiddagen eller hela dagen.

Båstad och Bjärehalvön
Båstad är beläget allra högst upp i nordvästra Skåne och samhället omges av hav till tre fjärdedelar. Båstad är idag känt som nöjesmetropol och för de internationella tennisturneringarna som spelas varje sommar. Byn har cirka 5 000 bofasta invånare och varje år besöks Bjärehalvön av cirka 1,2 miljoner turister. Runt Båstad finns massor av härliga MC-vägar och distrikten planerar utflykter. Läs mer på hemsidan.

Årsmöte
Lördag 16 maj kl 13.00 är alla SMC-medlemmar välkomna till årsmötet på Riviera Strand i Båstad, Skåne.

Årsmöteshandlingar
Kommer du att kunna ladda ner här i god tid innan årsmötet.

Boende och mat
Hotel Riviera Strand är ett strandhotell beläget vid havet i Båstad och nordvästra Skåne. Redan på 1930-talet byggdes den första versionen av Riviera Strand, ett hotell i art deco-stil. Det är på samma plats som det nya strandhotellet uppförts. Den gamla stilen har inspirerat arkitekturen och de tidstypiska detaljerna från förr hittas i de nya byggnaderna.

Hotellet har 145 moderna rum. Hotellet ligger i en fyrkant runt en fantastisk innergård där vi kan ställa upp hojarna  på. På innergården blir det också en riktigt god middag på fredagskvällen när kockarna ställer upp grillar och fixar högrevsburgare med alla tillbehör på råvaror från Bjärehalvön.

På hotellet finns relaxavdelning med flera olika pooler, bastu och det går även att motionera i gymmet. I omgivningarna finns långa sandstränder, kuperade backar uppför Hallandsåsen och mjuka elupplysta motionsspår genom skogen. Vill du knalla in till centrala Båstad tar det cirka 15 minuter längs strandpromenaden.

Aktiviteter fredag
MC-utflykter, öl -och vinprovning kommer det att bli under helgen. Mer information om detta kommer senare.

Aktiviteter lördag
Lördag morgon bjuds vi på en kulturvandring där Ingrid Persson Skogh tar oss med på en tur genom stadens kullerstensgator och berättar om både platser och händelser.

SMC Västra Götaland har fixat platser till tjejdagen på Falkenbergs motorbana på lördagen. Där kan du välja om du vill köra förmiddagen eller hela dagen. Anmäler dig gör du på Falkenbergs Motorklubbs hemsida.  när bokningen öppnar.

SMC Halland arrangerar touringturer, två stycken asfalt och en grus. Anmälan sker på plats.

SMC Skåne arrangerar Knix-kurs hela lördagen så där kan du välja att köra heldag eller enbart förmiddag eller eftermiddag beroende på om du nu händelsevis skippar själva årsmötesförhandlingen. Mer information om bokning kommer.

Lunch serveras på hotellet.

Årsmötesförhandlingen börjar klockan 13.00 på lördagen. Alla SMC-medlemmar är välkomna även om man inte väljer att bo på hotellet. Naturligtvis bjuder vi på fika med dopp.

På lördagskvällen blir det en trerättersmiddag med råvaror och drycker från Bjärehalvön. Lite senare på kvällen vankas det traditionsenlig musikquiz. Denna gång blir det med livemusik med Örebro Allstars. De utlovar en riktigt klurig quiz där lagen kan vinna priser från ett dignande prisbord.

Aktiviteter söndag
Den som är intresserad kan delta i en kurs på Ring Knutstorp med SMC Skåne innan hemresan. Det är en heldag som kostar 1 900 kronor. Du anmäler dig här

Pris
För boende med all inclusive betalar du från 2 545 kronor per person i dubbelrum. Då ingår allt. underhållning, trerättersmiddag, frukostbuffé, lunch och middagsbuffé.

Det enda som kostar extra i programmet är vin-och ölprovning - mer information om detta kommer senare. Självklart får du också betala en liten slant om du vill köra tjejdagen på Falkenberg, Knix med SMC Halland eller storbanekursen med SMC Skåne på söndagen. Vill du ha något av de bästa rummen på hotellet kostar det mer. Bokar gör du här:

Hoppas vi ses!

Hotellet ligger vackert vid havet!

Några pooler på hotellet för den som inte vill bada i havet

Interiör från ett av hotellrummen

En inbjudande brasa i lobbyn

Välkommen till SMC weekend och hotel Riviera Strand säger  Andreas Andersson,  försäljningsansvarig på Gram Hotels som äger Riviera Strand.