Årsmöte 2011 förslag, motioner och nya ledamöter

2011-08-22

På lördag den 3:e är det årsmöte. Mötet hålls på Vilsta Sporthotell i Eskilstuna. Passa på och kom till Eskilstuna ett par dagar innan och njut av olika aktiviteter som sker i samband med möteshelgen. Förbered dig gärna genom att läsa handlingar med förslag till mötet.

Alla är varmt välkomna att delta i mötet. Information om boende och deltagande på middagar och fest samt länk till bokningssidan finns här, där du även kan läsa mer om möteshelgen.

Årsmötesluntan med verksamhetsberättelse, motioner, ekonomisk redovisning och annat finns att ladda ner här (pdf).

Kort presentation av valberedningens förslag till nya styrelseledamöter:

Ronny Overgaard, Karlskoga

Några av er känner mig sedan tidigare men flertalet vet inte vem jag så det passar bra att presentera mig. Vem är jag?

Ronny Overgaard heter jag och är 40 år. Mitt stora intresse är motorcyklar, men det intresset kommer dock på andra plats. På första plats kommer min dotter som idag är 11 år.

Sedan jag var barn har jag drömt om att köra hoj och detta uppfyllde jag när livet tog en ny vändning 2006. I dag är jag lycklig ägare till en Yamaha Dragstar 1100 Classic -05 och en Yamaha FZS 1000 som jag helst kör numera, den andra får ”vila” i garaget efter många mil tillsammans.

Sedan 2007 är jag aktiv inom styrelsen i SMC Örebro län, där jag har fått förtroendet att vara ordförande. Jag är utbildad grundinstruktör och har deltagit i ett antal utbildningar i SMC regi. Den erfarenhet jag har från styrelsearbete har jag fått som facklig företrädare samt styrelseledamot (i olika styrelser) i olika föreningar och nämder, bland annat Överförmyndarnämnden. Sedan tre år tillbaka arbetar jag som arbetsmiljösamordnare på Sveriges största assistansbolag, där jag arbetar med arbetsmiljöfrågor inom företaget.

Bland de viktigaste MC frågorna just nu är trafiksäkerheten för MC-kollektivet och hur SMC kan bidra till att minska MC-relaterade trafikolyckor. En annan frågan som är aktuell handlar om hur blir vi fler MC förare inom kollektivet samt fler medlemmar i SMC.

Det är viktigt att SMC syns och hörs i samband med viktiga frågor i media men även finns med vid lämpliga evenemang.

Rolf Skog, Piteå

Som nybliven fyrtioåring sommaren 2006 fick jag äntligen tid och möjlighet att bejaka mitt ditintills latenta MC-intresse, körkort och första hoj (Suzuki RF 900) införskaffades mitt under brinnande semester. Efter att ha kört mina första mil under hösten kom den under våren 2007 att ersättas av en Triumph Daytona 675 och ett intresse för sporthojar var fött.

Senare under hösten kom jag för första gången i kontakt med SMC:s utbildningsverksamhet via en dag på gocartbanan i Skellefteå. Jag kunde inte undgå att imponeras av den kunskap, omsorg och entusiasm som arrangörer och instruktörer visade utan valde att gå med i SMC för att i första hand delta i den utbildningsverksamhet man erbjöd. Men i och med medlemskapet kom jag även att få upp ögonen för allt arbete som föreningen lägger ned för att främja motorcykeln i trafiken.

Under 2008 deltog jag i alla fyra utbildningsstegen i de avancerade kurserna och 2009 blev jag själv instruktör för avancerade kurser såväl som grundinstruktör.

Vem är då Rolf Skoog?

Jag är idag 45 år ung och arbetar som ansvarig för ett företag inom byggmaterialindustrin med verksamhet i Mälardalen och norrut. Detta innebär att jag ofta befinner mig på resande fot men även att jag hunnit skaffa mig ett relativt brett kontaktnät. Hemma är dock en liten by strax söder om Piteå, där jag bor tillsammans med min familj.

Som medlem i styrelsen i SMC hoppas jag kunna bidra till att befästa organisationens position och inflytande bland de mc-förare som statistiskt sett är mest utsatta för faror.