Kul värvningskampanj

2011-05-18

- Åååh, vad jag ångrar att jag inte tog motorcykeln till jobbet imorse, hojtade generalsekreterare Jesper Christensen och viftade med sin mobiltelefon. På displayen syntes en bild föreställande baksidan av en länstrafikbuss, dekorerad med orden "Du, kör hoj istället!" 

Den här glada reklamen syns på baksidan av bussarna i södra Dalarna. Budskapet är att fler trafikanter ska välja motorcykel istället för bil. Det håller SMC med om!

 

Att annonsera direkt till inbitna motorcyklister är kanske ett säkrare tilltag för en MC-handlare att få tillbaka marknadsföringapengarna kortsiktigt, men att som den lokala handlaren gör här, vända sig till bilister och andra trafikanter är smart ur ett långsiktigt perspektiv. Ju fler som väljer att köra motorcykel, desto fler kunder i många år framöver.

SMC hoppas att bilister och andra trafikanter blir lika sugna att köra motorcykel som Jesper blev när han såg reklamen, och att de därmed lyder uppmaningen att köra hoj istället.