Årsmöte 2019

Lördag 4 maj kl 13.00 är alla SMC-medlemmar välkomna till årsmötet på Klockargården i Tällberg, Leksands kommun. Tällberg är en vacker by vid SIljans strand. Här hittar du allt som är typiskt för Dalarna vid Siljan. I år arrangeras årsmötet i samband med SMC Weekend för dig som vill stanna under helgen.

Årsmöte: hålls lördag 4 maj kl 13.00 på Klockargården, Tällberg. Ingen förhandsbokning krävs för att delta i enbart årsmötet, alla medlemmar är välkomna! Vi bjuder på fika under årsmötet. Medtag körkort för registrering.

Årsmöteshandlingar: Kommer att finnas här på hemsidan. Verksamhetsberättelse skickas med MC-Folket 3/2019.

Bild från jubileumsårsmötet i Uppsala 2013

Boende och mat

Klockargården ligger vackert inbäddat i klassisk dalamiljö och erbjuder både mat och boende i världsklass. Rummen är i varierande storlek och inredda vart och ett på sitt speciella sätt. SMC har bokat upp hela Klockargården och Gyllene Hornet för helgen. När de 42 rummen är slut på Klockargården fyller vi på i Gyllene Hornet. Klockargården är platsen för alla aktiviteter, mat och underhållning. Hotellet klarar 400 matgäster samtidigt. Tällberg är byn som har allt som är typiskt för Dalarna. Tällberg är beläget på en sluttning med bedårande utsikt över Siljan. Tällberg är den by som har mest hotellbäddar per invånare i landet och hit reser människor från hela världen året om för att njuta av lugnet, utsikten, mat och dryck. Läs mer om Tällberg.

Aktiviteter fredag

Seminariet följs av ett träningspass med Anna Eek på lördagen. Då får man med sig tips om rätt mat och motion inför kommande MC-säsong!

A date with Elvis

I Klockargårdens festlokal blir det riktigt drag på fredagskvällen när vi kör ”A date with Elvis". Det är en kritikerrosad konsert  i Elvis Presleys tecken. Det är en hyllningskonsert och musikalisk resa som började i Memphis, Tennessee 1954. Vi färdas genom Presleys enorma låtskatt fram till hans sista dagar i rampljuset och död 1977, endast 42 år gammal. Räkna med intressanta anekdoter och reflektioner över vad som gjorde honom till den superstjärna han var och är. Musikerna som framför denna hyllning går ju verkligen inte av för hackor: John Lindberg, JLT, Stefan Nykvist, tidigare i Larz Kristerz, Chris Bergström som lirar med Eva Eastwood, Olle Tjern och Peter Fröbom.

Aktiviteter lördag

Svedea kommer också att hålla ett försäkringsseminarium under frukosten på lördagmorgon. Under dagen hålls ett seminarie om kost av kostrådgivare Cecilia Walton.

SMC:s styrelse och personal kommer att hålla ett seminarium 10.00-11.30 med tema Året som gått. Alla är välkomna att diskutera verksamheten, aktuella frågor och komma med förslag.

Anna Eek, Jönköping, håller ett träningspass.

Förutom årsmötet 13.00 kan du gå en byvandring i vidunderligt vackra byn Tällberg med guide, självklart iförd folkdräkt.

På lördag eftermiddag/kväll kan man vara med på en vinprovning som arrangeras av  Klockargårdens Hotell.  Efter middagen blir det en musikquiz som vi hoppas blir riktigt kul!

Spa

På Klockargården finns en spa-avdelning i källaren med bastu, bubbelbad och möjlighet att boka massage. Eller så kan man köra ett parti biljard eller utmana någon på en pingismatch.

Självklart kan man nyttja spa och relax på Gyllene Hornet även om man bor på Klockargården. Där finns bland annat en stor pool att simma i.

MC-vänliga vägar

Vägarna till Tällberg är mycket MC-vänliga vare sig du kommer norr- eller söderifrån. Kommer du med tåg har Tällberg en egen tågstation bara några kilometer ifrån hotellet dit det går minibussar i skytteltrafik för att ta emot och lämna av gäster.

För boende med all inclusive betalar du låga 2 495 kronor per person i dubbelrum. Då ingår allt, underhållning, trerättersmiddag, frukostbuffé, lunch och middagsbuffé. Kommer du redan på torsdag tillkommer 990 kronor för del i dubbelrum inklusive frukost för extranatten.

Det enda som kostar extra i programmet är vin-och ölprovning. Bokar gör du på: www.klockargarden.com/smcweekend.

Hoppas vi ses!

Programmet för SMC weekend med årsmöte 2019 är inte helt spikat. Vi återkommer med mer information och uppdaterar sidan fortlöpande.

Klockargården ligger i vackra Tällberg med vidunderlig utsikt över Siljan.

Personalen på Klockargården ser fram emot att få ta emot många SMC-are under SMC Weekend och årsmötet!