Tips för digitala möten

2021-02-01

Inför årsmötet kan du här läsa tips för hur vi kan hjälpas åt att få ett lyckat möte.

Har du anmält dig till mötet? Du behöver göra det före 25/2 kl 22:00. Läs mer på anmälningssidan. Inför själva mötet är det bra att tänka på:

 

DU BEHÖVER

Ha tillgång till enkel, bra teknik. Oftast räcker en dator och wifi.

 

SKRIV DITT RIKTIGA NAM

När du loggar in ska du skriva ditt riktiga för- och efternamn så att vi kan pricka av dig i röstlängden.

 

PROVA & TESTA

Se till att i förväg undersöka program varan som mötet ska ske i. Lär dig hur du loggar in i och testa att slå av och på mikrofon och kamera. Prova att räcka upp handen med hand-symbolen.

 

WEBBKAMERA PÅ

Webbkameran ska vara på under mötet så att vi ser att du är du. När du ska prata ska du försöka att titta in i kameran för att skapa känslan av ögonkontakt.

 

MIKROFON AV

Ha som rutin att stänga av din mikrofon när du inte pratar för att motverka störande bakgrundsljud och rundgång.

 

OM DU VILL SÄGA NÅGOT

Klicka på handen i Teams när du vill säga något för att undvika att vi pratar i munnen på varandra. Då ser vi vem som vill prata och vems tur det är först.

 

CHATT/MEDDELADE

Skriv ett meddelande om du vill ställa en fråga eller lägga till något till det som sägs. Vi läser och tar upp meddelandena under hela mötet.