Annonser

Nya styrelseledamöter

Jag heter Martina Lilja, har haft hojkort i 10 år och kör bättre i vänsterkurvor än i högerdito. Jag kör en vacker Ducati 996 med ynka 12 år på nacken.

Jag är instruktörsaspirant och  bor på underbara Gotland. Arbetar som utvecklare. Brinner för hojåkning i alla dess former, och önskar att fler skulle upptäcka hur roligt det är att köra motorcykel.

Mitt namn är Zenita Henriksson, 58 år och bor i Mariefred med min make Dan Henriksson.Vi har 5 st utflugna barn som sett till att vi åter får njuta av småbarn. 7 st barnbarn. Jag arbetar idag som kokerska på olika förskolor i kommunen.

Redan som ung var intresset för MC stort. Sedan kom alla barn och motorcykeln fick stå åt sidan. För ca 15 år sedan återupptog Dan och jag det gemensamma intresset, motorcykeln och körde customcyklar i några år. Idag åker vi Yamaha FJR 1300. Vi har gjort många mil med den, både i Sverige och ute i Europa och har absolut ingen tanke på att byta märke.

Jag är ordförande i FJR Club Sweden. En liten klubb med dryga 200 medlemmar men där medlemsantalet blir större och större. Jag har alltid varit intresserad av att arbeta i olika föreningar. Det har varit fackliga-, politiska-, intresse- och idrottsföreningar.