Annonser

Årsmöte 2018

Klockan 13.00 på lördagen den 21 april är det dags för SMC:s årsmöte 2018.

Denna gång håller vi till i Lycksele och Hotell Lappland. I nuläget pågår mer detaljerad planering inför årsmötet, så håll utkik på denna sida för uppdaterad information.

Lycksele, en av Västerbottens pårlor, är belägen längs järnvägen mellan Hällnäs och Storuman samt Europaväg 12 och turistvägen Blå vägen. Turistbyrån marknadsför kommunen med orden:
"Med aktivt nöjeshotell och camping i världsklass till centrumnära hotell och vildmarkscamping finns boende för alla. Lekland, djurpark och badpark tillsammans med 9-håls golfbana och en av Nordens bästa hyrkartbanor utgör basen för det familjära Lycksele. Gammplatsen med skogsmuseum och Underjordskyrkan i Kristiniberg utgör unika besöksmål."

Just den campingen och det hotellet som beskrivs av turistbyrån är centrum för SMC:s årsmöteshelg och Hotell Lappland för själva årsmötet (hitta hit).

-Vi från arrangerande distrikt finns på plats redan på torsdag förmiddag om någon vill komma så tidigt. Annars börjar det väl på riktigt med middagen på torsdagen. Då blir det ingen underhållning på kvällen så vi får umgås med varandra och ha kul. På fredag och lördag blir det dock musik på kvällen, säger Thomas Larsson, ordförande i SMC Västerbotten som arrangerar årets årsmöte.

Du kan välja mellan att bo på Hotell Lappland eller på Ansia Camping. Där kan du välja mellan hotellrum, stugor eller att tälta.

-Stugorna kostar från 288 kronor för del i fyrbäddsstuga. Då ingår sänglinne, ja rubbet. Och stugorna är riktigt fina och stora. Man kan också boka in sig i Lilla Hotellet så det finns riktigt många bra alternativ, säger Larsson.

För de som inte vill åka hoj går det utmärkt att ta flyget upp. Bussar ska gå från bland annat Umeå flygplats för att ta med deltagare till och från årsmötet.

-Sedan blir det självklart flera olika aktiviteter. Bland annat kan man besöka Kristinebergsgruvan och se den berömda jesusgestalten som sprängdes fram 1946 i gruvan. Det är ett riktigt intressant utflyktsmål som är mycket populärt. Sedan har Benny Holmgren lovat ha öppet hela helgen och visa upp sin samling av fantastiskt renoverade klassiska motorcyklar. Jag tror den första är från 1930-talet och den senaste är en Honda CBX från 1980-talet, fortsätter Larsson.

Torsdag och fredag är det alltså Ansia camping som gäller för aktiviteterna. lördag morgon flyttas allt över till Hotell Lappland för fortsatta aktiviteter med bland annat årsmötesförhandlingen.

För att delta i årsmötet 21 april 13.00 krävs ingen föranmälan. SMC bjuder på årsmötsefika i pausen, så du som avser att komma endast till årsmötet, utan att boka boende på plats, är välkommen att maila info@svmc.se så vi vet hur mycket fika vi ska förbeställa.

Varmt välkomna!

Svit dubbel: 1595 kr
Svit 3-bädd: 2143 kr

Boende på Ansia Resort

Bokning av stugor och rum på Ansia Resort öppnar inom kort
Mail: mats.gunnarsson@ansia.se
Tel: 0950-12067
Bokningskod: SMC 2018
Meddela vilka måltider ni vill boka samtidigt som ni bokar boende.

Lilla hotellet på Ansia Resort pris per natt
Enkelrum: 675 kr