Årsmöte 2013 50-årsjubileum

Årsmöte 2013

SMC:s 50-årsjubileum

SMC Uppsala stod som värd för SMC:s jubileumsårsmöte som gick av stapeln med stort firande på Uppsala Konsert & Kongress. Själva årsmötet hölls lördagen den 14 september,

Kenneth & the Knutters på årsmötesfesten

På fredagkvällen hölls en gemensam middag med hejdundrande partystämning och livemusik med Örebro Allstar. På lördagkvällen, efter årsmötet, hölls den stora jubileumsmiddagen med underhållning, även denna i UKK:s vackra festsal. På scenen stod inga mindre än Kenneth & the Knutters som rockade loss med hojlåtar och bågrock.

De SMC-medlemmar som inte ville delta i årsmötesmiddagen men ändå se Kenneth & the Knutters hade möjlighet att köpa biljetter till "eftersläppet" som öppnade 22.00.

Årsmöteshandlingar

Här kan du läsa årsmötesluntan som bläddertidning.
l den finns förslag till dagordning, verksamhetsberättelse, ekonomiska redovisningar, budgetförslag mm. I luntan finns även SMC:s Hållbarhetsredovisning som bilaga. Du kan även ladda ner luntan som  PDF.

Mötesprotokollet är justerat och finns på vår sida för protokoll.

Jubileumsveckans 24-sidiga programfoldern så kan du läsa den här som bläddertidning,
eller  ladda ner som PDF.

Aktiviteter under veckan

På lördag förmiddag kördes en kortege genom Uppsala till UKK. Se färdväg här.
Egentligen startade denna aktivitet långt dessförinnan. Redan den 25 augusti startade en flaggstafett genom alla SMC-distrikt. Efter sin färd genom landet kördes flaggan i kortegen och därefter landade på SMC:s 50-årsmöte där SMC Uppsalas ordförande Roger Söderbom överlämnade den till SMC:s ordförande Tomas Bergström.

Utanför hotellet vid Scandic Nord fanns det många MC-märken och modeller att provköra; b.la. BMW, Triumph, Honda, Ducati, Victory och Suzuki. Dessutom fanns Polaris på plats med sina nya Indian som hade sin europapremiär mådane dessförinnan.

Hela Uppland är fyllt av trevliga mc-vägar i bra skick. För dem som vilel se Uppsalas omnejder på egen hand från motorcykelns sadel, fanns det turförslag ("roadbooks") som ni kan ladda ner på denna länk.

Fredag 13 september arrangerades b.la:

• Guidad tur till vallonbruken i Österbybruk.
  • Grustouring på Uppländska vägar.
  • Guidad tur till visning av Uppsala slott och Gustav Vasa-berättelser.
  • Knixkurs på Rörken.
  • Prova-på-aktivitet på Rörken.

Middag och fest

På fredagen och lördagen arrangerades gemensamma middagar på vackra UKK, Uppsala Konsert & Kongress.

Läs mer här